U digitalnom svijetu izazova i prilika, djeca imaju priliku sresti se s novim oblicima interakcije, a takvi oblici nerijetko imaju i svoju tamnu stranu. Cyberbullying postaje ozbiljna problematika, a suočavanje sa posljedicama zahtijeva integrisani pristup i zajedničke napore roditelja, edukatora, zajednice, ali i djece kao ciljne dobne skupine. U ovom blogu istražujemo načine osnaživanja djece u borbi protiv cyberbullying-a, kao i stvaranje sigurnijeg online okruženja.
- Razumijevanje cyberbullying-a: Prvi korak u borbi protiv bilo kojeg problema predstavlja razumijevanje istog. Razumijevanjem različitih oblika cyberbullying-a (počevši od verbalnih napada, vrijeđanja integriteta, do širenja dezinformacija) predstavlja ključni korak u cilju pravovremenog prepoznavanja i prevencije ove vrste nasilja.
- Edukacija: Bitna je stavka da djeca budu educirana o sigurnom korištenju interneta već i prije početka pristupa online svijetu. Savjeti i tehnike koje se koriste u cilju zaštite djece od cyberbullying-a uključuju sigurno i kontrolisano dijeljenje ličnih informacija, slika, videozapisa, a sve pod nadzorom roditelja/staratelja.
- Razvijanje emocionalne inteligencije: Jedna od ključnih stavki u prepoznavanju i
suočavanju cyberbullying-a jeste razvijanje emocionalne inteligencije kod djece. S ciljem lakšeg prepoznavanja i prevencije cyberbullying-problematike, bitno je usvajanje strategija za razvoj empatije, samopouzdanja i samosvijesti kod ciljne dobne skupine. - Otvorena komunikacija i podrška od strane roditelja/staratelja/edukatora pruža djeci zaštitu u pogledu saslušanja i traženja adekvatnog rješenja u slučaju cyber napada. Kroz jačanje identiteta, djeca se osjećaju sigurnije u digitalnom svijetu. Naglasak je na važnost i promovisanje zdravog i sigurnog online okruženja.
U cilju osiguravanja online okruženja za djecu, ključnu ulogu igraju roditelji/staratelji, u saradnji sa edukatorima, ali je neizostavna i podrška prijatelja i zajednice. Kroz edukaciju i jačanje/razvijanje emocionalne inteligencije, može se stvoriti sigurnije online okruženje u kojem bi djeca mogla slobodno istraživati i učiti, znajući da su podržana i zaštićena.
“Objavljivanje ovog teksta je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.“ “This article was funded by a grant from the United States Department of State. The opinions, findings and conclusions stated herein are those of the author[s] and do not necessarily reflect those of the United States Department of State”. | ![]() |