Razvoj digitalne pismenosti među djecom kao moguće sredstvo u borbi protiv cyberbullying-a

Written by

Digitalna pismenost postaje ključna stavka u borbi protiv cyberbullying-a među ciljnom dobnom skupinom, tj. djecom. Cyberbullying je neosporno ozbiljna problematika s kojom se suočava današnje društvo, a razvojem digitalnih vještina kod najmlađih korisnika tehnologije omogućava, ne samo sigurniju navigaciju u digitalnom svijetu, nego i ima značajnu ulogu kada je u pitanju prevencija i suzbijanje nasilja ovakve vrste.

Zašto je važna digitalna pismenost?

Digitalna pismenost, prije svega obuhvata široki spektar vještina, uključujući sposobnost prepoznavanja dezinformacija i razumijevanja „Šta su to online prijetnje?“, a doprinosi i razvijanju kritičkog razmišljanja, te odgovornog ponašanja u online svijetu. Djeca koja su digitalno pismenija, upoznata su sa načinom izbjegavanja „online“ prijetnji (naprimjer opcija „block“) na društvenim mrežama.

Zašto su važni programi razvoja digitalnih vještina?

Različite institucije i organizacije su posvećene razvoju digitalnih vještina među djecom s ciljem pružanja potrebnih znanja i alata koji su neophodni za sigurnost u „online“ okruženju. Niz edukativnih programa i radionica, kao i kurseva postoje upravo s ciljem da ponude interaktivne metode učenja kojima potiču djecu da steknu razumijevanje o tome koliko je važno sigurno online okruženje.

Koje su to ključne komponente za razvoj digitalnih vještina?

  • Važnost prepoznavanja online prijetnji;
  • Etika i promovisanje pozitivnog „online“ ponašanja;
  • Kritičko razmišljanje o informacijama i dezinformacijama;
  • Sigurno korištenje digitalnih alata i društvenih mreža.

Promovisanje prevencije cyberbullying-a se pokazao kao bitan korak kada su u pitanju programi razvoja digitalnih vještina kod djece. Analizom takvih programa ističe se važnost kontinuirane evaluacije, prilagođavanje plana djeci, kao i poticanje saradnje između škola/roditelja i organizacija koje podržavaju digitalnu sigurnost. Investiranjem u razvoj digitalnih vještina kod djece smatra se ključnim u prevenciji i borbi protiv cyberbullying-a. Edukativni programi i radionice postoje s ciljem prepoznavanja prijetnji, ali i unaprjeđivanjem etičkog i pozitivnog ponašanja kod djece, smanjujući tako rizik od „online“ nasilja.

“Objavljivanje ovog teksta je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja,
nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.“


“This article was funded by a grant from the United States Department of State. The opinions, findings and conclusions stated herein are those of
the author[s] and do not necessarily reflect those of the United States Department of State
.