Digitalna pismenost postaje ključna stavka u borbi protiv cyberbullying-a među ciljnom dobnom skupinom, tj. djecom. Cyberbullying je neosporno ozbiljna problematika s kojom se suočava današnje društvo, a razvojem digitalnih vještina kod najmlađih korisnika tehnologije omogućava, ne samo sigurniju navigaciju u digitalnom svijetu, nego i ima značajnu ulogu kada je u pitanju prevencija i suzbijanje nasilja ovakve vrste.
Zašto je važna digitalna pismenost?
Digitalna pismenost, prije svega obuhvata široki spektar vještina, uključujući sposobnost prepoznavanja dezinformacija i razumijevanja „Šta su to online prijetnje?“, a doprinosi i razvijanju kritičkog razmišljanja, te odgovornog ponašanja u online svijetu. Djeca koja su digitalno pismenija, upoznata su sa načinom izbjegavanja „online“ prijetnji (naprimjer opcija „block“) na društvenim mrežama.
Zašto su važni programi razvoja digitalnih vještina?
Različite institucije i organizacije su posvećene razvoju digitalnih vještina među djecom s ciljem pružanja potrebnih znanja i alata koji su neophodni za sigurnost u „online“ okruženju. Niz edukativnih programa i radionica, kao i kurseva postoje upravo s ciljem da ponude interaktivne metode učenja kojima potiču djecu da steknu razumijevanje o tome koliko je važno sigurno online okruženje.
Koje su to ključne komponente za razvoj digitalnih vještina?
- Važnost prepoznavanja online prijetnji;
- Etika i promovisanje pozitivnog „online“ ponašanja;
- Kritičko razmišljanje o informacijama i dezinformacijama;
- Sigurno korištenje digitalnih alata i društvenih mreža.
Promovisanje prevencije cyberbullying-a se pokazao kao bitan korak kada su u pitanju programi razvoja digitalnih vještina kod djece. Analizom takvih programa ističe se važnost kontinuirane evaluacije, prilagođavanje plana djeci, kao i poticanje saradnje između škola/roditelja i organizacija koje podržavaju digitalnu sigurnost. Investiranjem u razvoj digitalnih vještina kod djece smatra se ključnim u prevenciji i borbi protiv cyberbullying-a. Edukativni programi i radionice postoje s ciljem prepoznavanja prijetnji, ali i unaprjeđivanjem etičkog i pozitivnog ponašanja kod djece, smanjujući tako rizik od „online“ nasilja.
“Objavljivanje ovog teksta je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.“ “This article was funded by a grant from the United States Department of State. The opinions, findings and conclusions stated herein are those of the author[s] and do not necessarily reflect those of the United States Department of State”. | ![]() |