
U današnjem modernom dobu i dobu izuzetno brzog tehnološkog napretka, cyberbullying predstavlja ozbiljan problem koji pogađa mnoge ljude, a naročito adolescente i djecu.
Za uspješniju borbu protiv ove problematike, izuzetno je važno razumijevanje trenutnog stanja i značaja iste, kao i poduzimanje konkretnih koraka i akcija u svrhu prevencije i edukacije. U ovom blogu istraživat ćemo načine analiziranja cyberbullying-a, te kako se poduzimaju koraci za suzbijanje ovog oblika internet nasilja.
Analiza i istraživanje
Prvi korak u borbi protiv cyberbullying-a je sprovođenje istraživanja s ciljem sticanje uvida u trenutno stanje i znanje o ovoj problematici. To se obično sprovodi putem anketnih upitnika koji se distribuiraju među različitim grupama (ili ciljnom dobnom publikom) korisnika interneta, a u našem slučaju među djecom.
Cilj anketnih upitnika je prikupljanje podataka o iskustvima i percepcijama ispitanika u vezi sa cyberbullying-om. Na osnovu dobijenih rezultata anketnih upitnika, vrši se analiza podataka. Statističkom metodom će se registrovati podaci, srediti, analizirati, interpretirati i tumačiti putem SPSS programa verzija 26. Navedeni statistički program se često koristi u svrhu organizacije, analiziranja i interpretiranje podataka u obliku grafičkih prikaza, tablica, različitih statističkih testova, pri čemu se olakšava donošenje zaključaka i odluka na temelju empirijskih dokaza. Ovakav način analiziranja rezultata omogućava sticanje dubljeg razumijevanja cyberbullying-a, kao i identificiranje ključnih oblika cyber-nasilja među djecom.
Edukacija i prevencija
Nakon analize rezultata i sticanja uvida u trenutno stanje i poznavanje cyberbullying problematike među ciljnom dobnom grupom, tj. djecom, ključno je poduzimanje koraka s ciljem edukacije i prevencije ove vrste nasilja na internetu. To se može postići na sljedeći način:
- Radionice i obuke: Sa djecom se kroz radionice ciljano radi na opismenjavanju u prepoznavanju dezinformacija koje vide na društvenim mrežama;
- Izrada i distribucija edukativnog materijala: Kreiranjem sadržaja u vidu letaka i edukativnog materijala, pisanje članaka i objavljivanja u medijima ima za cilj upoznavanje šire mase, tj. društva u globalu sa novim informacijama, ili nadogradnja poznatih informacija u vezi sa metodama prevencije i zaštite od cyberbullying-a. Edukativni materijali i letci će sadržavati pažljivo sastavljene edukativne grafike i informacije jasnog dizajna i preciznog jezika, kako bi se ciljna dobna skupina mogla brzo i efikasno uputiti na ključne poruke. Letci će se distribuirati u školama, zajednicama i online;
- Saradnja sa školama i roditeljima: S ciljem osiguravanja podrške i edukacije na različitim nivoima, neizostavna je saradnja sa školama i roditeljima;
- Kampanja javnog zagovaranja ima za cilj prezentaciju rezultata istraživanja i stavljanjem problema „pod lupu“, unaprijeđivanja trenutne svijesti i promjenu mentaliteta u svrhu prevazilaženja zajedničkog i opće društvenog problema.
Zaključak
Borba protiv internet nasilja nad djecom zahtjeva zajedničko djelovanje koje uključuje istraživanje, analizu podataka, edukaciju i prevenciju. Upotrebom statističkih metoda putem SPSS programa, omogućava bolje razumijevanje problematike i donošenje efikasnih odluka zasnovanih na empirijskim dokazima.
Edukacija djece, adolescenata, roditelja, kao i šire zajednice ključna je za stvaranje sigurnijeg online okruženja i prevenciju cyber-nasilja. Aktivnosti koje se sprovode u školama i unutar porodice doprinose stvaranju svijesti, te podstiču prevenciju. Suzbijanje i prevencija internet nasilja zahtjeva multidisciplinarni pristup. Kroz kontinuirane napore i sistematski pristup, moguće je stvaranje sigurnijeg online okruženja za sve korisnike, smanjiti incidencu cyberbullying-a, te promovisati pozitivno i etičko ponašanje. Ovaj proces zahtjeva podršku cjelokupne zajednice i institucija, s ciljem efikasnijeg suočavanja sa izazovima koje donosi moderno digitalno doba.
“Objavljivanje ovog teksta je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.“ “This article was funded by a grant from the United States Department of State. The opinions, findings and conclusions stated herein are those of the author[s] and do not necessarily reflect those of the United States Department of State”. | ![]() |